Blogger-Bloger Blog ^_^

Monday, June 4, 2012

luka, kaki & kulit ku.,...huhu

as salam, blog!!!
heee
ok...
dah
stop.

sekarang da habes jawab 1 paper...elleh, baru 1 paper je pun kan...
tapi da rasa free dah...
paper 2 pun,..emm....
xberapa yakin, tapi insyaAllah..
Allah itu sentiasa ada bersama orang2 yg berusaha dan berdoa kepada-Nya..
Amin...

actually nak cerita...
kaki kite lukeeee....
luka yg emm.., terok jgk...
semuanya bermula DUA tahun yang lalu...

di ump...
duduk katil atas..
bangun2 tido, tgk ibu jari berdarah..luka mcm kena slice mcm 2 kan..
ok la..sikit je...xde pape..
esok bangun, ada lagi luka..
ok...
cek punya cek...,
rupanya kat hujung katil 2 ada hanger plastik gantung...
tapi kt kepala hanger 2 ada mcm lebihan hanger..
cane ek nk ckp..plastik yg buat hanger 2, dye ada lebih2 sket la kt bhgian hanger yg bengkok 2...
benda 2 tajam jgk..leh wat luka...
lgpun, aku rasa aku tido ganas kot hentak2 kaki..
xtau la kan,...xpernah plak aku rakam aku tido..haha

so..luka 2 mcm 2 jela....
sikit je pun..
lama2 jadi lah dua tahun..
aku nie jenis kuku cepat panjang..
pastu malas potong kuku kalau da terlepas hari isnin and khamis...
sebab aku pernah baca kelebihan potong kuku hari2 nie..

so, start dari situ aku HANYA akan potong kuku hari isnin dan khamis..=)

ha!! disebabkan itulah luka aku jadi terok..
aku xleh tahan kalau gatal..
tangan aku nie gatal je nak garu...
so kadang nak tahan garu kat tempat yang luka 2 jgk
aku garu kat tepi2 dye..
aku gosok, garu memang tahap gila2 gatal..
sampai nipis kulit2 aku..
dan jadilah luka yang semakin terok..

sehingga nampak daging merah darah2..huhu...

macam 2 lah ceritanya....

nak GAMBA??
erkk... MALUUUUU!!!
buruk..hahhaa...

tapi gamba 2 xde kat aku skrg..ada kt membe...pera...

nanti next entry aku cerita pasal perjalanan pegy hospital and klinik ae psl kaki nie..

till here we stop okeyh...,, nak sapu ubat racun kat kaki..haha

*oh ye..lupa nak bagitau..
kulit aku nie jenis sensitif sket...luka sket jd teruk..huhu
xmakan sayur kan..mcm 2 lah...
lagi 1,memang sensitif..mcm bawah dagu aku nie,,,
allergic dengan keronsang...so, klu dye gatal2 aku kena pakai plaster bwh dagu...

ha..allergic aku nie pd rantai jgk..
dulu zaman skolah suka beli kan rantai silver la ape la..
tp nnt merah2...
tapi bila pakai rantai emas, xpe..haha
kulit aku bak kata orang, kulit nak mahal je..demand lebih.
ngada! haha...
pastu rantai yg pakwe aku bg nie pun aku xtau la silver or apa..
yg pasti dye xgatal plak..
aku pelik..
so, aku pakai je lah..hik3 (^_^)

chiao u'olls!~~

X.O.X.O
-Dylalola Esparanza@2012-

No comments:

Post a Comment